zomeraupairnina.reismee.nl

Week Five! (26 juli tot 2 augustus)

Hallo lieve allemaal,

Welkom bij mijn vijfde blog over mijn vijfde week!! Ik zit op dit moment mijn blog te schrijven bij de Costa Coffee op Luton Airport, aangezien ik Tamira & Charlotte aan het opwachten ben! Ik vind het echt zo tof dat ze langs komen, vooral omdat ik ze op deze manier mijn leventje hier kan showen én om ze Londen te laten ontdekken natuurlijk. Helaas zit ik hier nog wel even, omdat ze dik een uur vertraging hebben. Maar goed, ik heb een stopcontact gevonden en ben wel even zoet met het schrijven van deze blog, want ik heb weer veel leuke dingen meegemaakt deze week!

Dinsdag was het eindelijk zo ver: Brighton!!! Ik wilde hier super graag heen en toen Melissa aan gaf dat ze mij en de meiden daar wel een keer een dagje mee naar toe wilde nemen, was ik helemaal in de wolken. Dinsdag vroeg in de ochtend vetrokken we met de trein naar Brighton. We hadden een lading aan snacks mee en de Ipad (of zoals Melissa het noemde: The INanny) om de meiden gedurende de treinreis te entertainen. Helaas hadden we flink wat vertraging en duurde de reis 2,5 uur. Maar goed, toen we aankwamen op het station was ik meteen al onder de indruk. We gingen via de 'Laines', dit zijn allemaal kleine straatjes met hele schattige winkeltjes en cafeetjes, naar Choccywoccydoodaah (dit is het waard om te googelen mensen!) en toen door naar het strand om daar te picknicken. Het was echt fijn om lekker uit te waaien op het strand en het was er echt prachtig en super hip, wat ik erg kon waarderen haha. Na onze picknick gingen we naar de beroemde Brighton Pier. Op de pier waren tientallen attracties en leuke cafeetjes. We hebben daar dik twee uur rondgelopen. Na de pier gingen we via de Laines en via een prachtig paleis terug naar het station. Op het station kochtten we bij de M&S ons avondeten en dat aten we in de trein op. Helaas hadden we op de terugweg ook erg veel vertraging en omdat de meiden nu heel moe waren, was het iets lastiger om ze te entertainen. Isabella kroop op een gegeven moment op mn schoot en toen hebben we gezellig samen naar mijn muziek geluisterd. Toen we met de auto van het station in St. Albans naar huis reden, vielen de meiden allebei meteen in slaap, echt zo schattig!! Ik kwam dinsdag erg voldaan thuis en ben tot de conclusie gekomen dat ik zo in Brighton zou kunnen/willen wonen haha!

Woensdag waren de meiden nog steeds moe na onze dag in Brighton. 'S morgens deden we lekker rustig aan en hebben we de film Aristocats gekeken, echt een jeugdsentiment! Na de lunch kwam mede au pair Lorena met haar kids naar ons huis voor een eerste echte 'playdate' die ik georganiseerd had. De kids kenden elkaar al door school, dus ze konden het meteen erg goed met elkaar vinden. De meiden hadden bedacht om een 'pretend sleepover' te doen, dus de slaapzakken, Ipad, knuffels & kussens, popcorn en juices gingen naar mijn kamer om daar het slaapfeestje te houden. De kids waren gedurende de hele middag hysterisch blij & gelukkig, omdat ze het zo leuk vonden. Op een gegeven moment hebben we de kids wel even naar buiten gestuurd om hun energie kwijt te kunnen op de trampoline. Vlak voor 'tea time' hebben we met z'n allen alles opgeruimd en gingen Lorena en de kids weer naar de huis. Het was een geslaagde eerste playdate en het was heerlijk om de kids zo gelukkig te zien! Het was wel vermoeiend, dus ik ging 's avonds vroeg naar bed.

Donderdag heel vroeg in de ochtend schrok ik wakker van geschreeuw van Milly. Ik hoorde ook dat Melissa naar haar toe ging, dus ik was weer in slaap gevallen. Later die ochtend tijdens het ontbijt vertelde Melissa dat Milly hele hoge koorts had en aan het hallucineren was. Ze zag de hele tijd overal bijen en insecten op haar af komen en was doodsbang. Echt zo zielig!! Melissa besloot daarom ook om donderdag thuis te blijven om voor Milly te zorgen. Om Milly even de ruimte te geven om beter te worden, besloten Isabella en ik naar Londen te gaan om daar de middag te spenderen. Het was prachtig weer! We gingen naar Granary Square, omdat daar allemaal fonteinen zijn waar kinderen in mogen spelen. Isabella had de middag van haar leven! Na het spelen in de fonteinen gingen we een broodje eten aan het water op met gras bedekte traptreden. En daarna hebben we wat winkeltjes bekeken op het station én heeft Isabella even piano gespeeld, naja piano proberen te spelen ;). Toen we terug in de trein naar huis zaten, gaf Isabella aan dat ze het een top middag vond en dat ze mij echt als een grote zus ziet, zo lief! Ik vond het ook erg leuk om weer wat één op één tijd met Isabella te spenderen. We hebben de hele middag non-stop over van alles en nog wat gekletst, ze is echt een kletskop haha!

Donderdagavond ging ik terug naar Londen voor een Salsa Night met Eveline, Daphne en Cissi! We hadden eerst een salsales voor beginners gevolgd, waar ik wel met tien verschillende mannen heb gedanst hahah. Na de salsales was het natuurlijk tijd voor een drankje en daarna was het tijd om onze salsa skills in de strijd te gooien op de dansvloer. Het was een geweldige avond!! Daphne en ik bleven bij Eveline slapen, erg gezellie die Dutchies bij elkaar. Kortom het was weer een avond om niet te vergeten!

Vrijdag had Melissa mij een dagje vrij gegund, dus ik kon lekker uitslapen bij Eveline. Om onze sleepover helemaal compleet te maken, gingen we 's morgens in onze pyjamas oer hollandse pannenkoeken bakken, yummie! Deed mij echt weer even denken aan thuis. Toen we all dressed en opgemaakt waren gingen Eveline en ik Ealing in om een koffietje te doen. We hebben super gezellig gekletst over van alles en nog wat, super fijn! Rond half 2 ging ik op weg naar Leicester Square waar ik had afgesproken met Anouk. Samen liepen we naar Browns Covent Garden om daar weer Iris en Manon te meeten voor onze eerste echte Engelse 'Afternoon Tea' (AKA een High Tea). Het was heel erg leuk en lekker! Maar het was ook een beetje dubbel, omdat we tegelijkertijd afscheid namen van Iris, die de volgende dag weer terug naar Nederland vertrok! Nadat we ergens in een pub nog een drankje hadden gedaan, vertrok ik naar huis om de meiden uit te zwaaien. Zij gingen naar hun vader en op vakantie. 'S avonds had ik afgesproken met Lorena en heel wat andere au pairs uit St. Albans en omstreken om een drankje te doen in St. Albans. Het was super tof om weer nieuwe mensen te leren kennen en te praten over het au pair bestaan :)

Zaterdag was ik niét vooruit te branden.. Haha! Ik hielp Melissa overdag met wat klusjes, zoals de was en de vaatwasser, en had een skype gesprek met een goede vriend. Nadat ik heel weinig had uitgevoerd overdag, was het eind van de middag tijd om Londen in te gaan. Samen met Lorena gingen we eerst ergens een smoothie drinken en hebben we lekker toeristisch rondgelopen. Toen hebben we avond gegeten bij GBK, omg echt zalig, en zaten we zo vol dat we besloten om een heel groot rondje te lopen. Onderweg zagen we super gave straatartiesten waar we even naar hebben staan kijken. Toen om tien uur gingen we naar de Be at One Club om lekker kos te gaan. In de club werd weer heerlijke muziek gedraaid en we hadden een top avond, totdat we na nog een wandeling weer op het treinstation kwamen. Meestal rijden de trein de hele nacht, omdat deze ook op London Luton Airport stopt, maar dat was zaterdag heel random niet het geval. Wat resulteerde in het feit dat we 3 uur moesten wachten op de trein van 05:51....... Dat was best even slikken. Thank god de starbucks was open waar we konden zitten en thee drinken. Toevallig waren er meer leeftijdsgenoten met hetzelfde probleem en we raakten in contact met twee Engelse jongens, die nog toevalliger ook in St. Albans wonen. We hebben drie uur lang hilarisch lopen kletsen en de tijd ging eigenlijk super snel. Ook toen we eindelijk in de trein zaten, was het super gezellig. Toen ik om 7 uur 's ochtends éindelijk thuis kwam, ging ik meteen slapen. Ik sliep tot 16:00 en het was gek om in de middag wakker te worden. 'S avond hebben Lorena en ik Harry Potter gekeken en ging ik weer vroeg slapen. Wat een avontuur!

Zondag heb ik verder dus amper iets uitgevoerd... Hihi!

Gister ging ik samen met Anouk naar een spa voor een super relaxt en gezellig spa dagje! We kwamen om 2 uur aan bij de spa in Shoreditch en waren erg onder de indruk. Het was heeeerlijk om op deze manier even bij te komen van mijn uiteindelijk toch wel heftige weekend. Om 18:00 hadden we een treatment, namelijk een Facial met massage. Wauw ik was daarna compleet zen!!! Het was een super gezellig dagje met lekker veel meidenpraat!! 'S avonds was ik rond 20:00 thuis en kwam ik thuis in een donker en leeg huis, aangezien mijn hostfam op vakantie is. Gelukkig kwamen Lorena en Aiden (één vd jongens ontmoet op ons treinsvontuur) mij vergezellen 's avonds. We hebben lekker film gekeken en ontzettend veel gekletst, vooral over de Brexit, omdat Aiden erg van de politiek is haha! Ik vond het eerlijk gezegd best spannend om 's nachts alleen in dat mega huis te slapen en het duurde ook erg lang voordat ik in slaap viel...

En nu chill ik m dus op het vliegveld. Tam en Char zitren momenteel in de lucht op weg naar het prachtige St. Albans en Londen. Ik kan niet wachten totdat ze er zijn!!! We gaan straks een lijstje samenstellen met alles wat we in Londen willen zien, dit belooft dus weer een TOP week te worden!!

Dag allemaal, kusjes!

Nina

Reacties

Reacties

Charlotte

Heel veel plezier! Vind het leuk om alles zo te lezen en he zien te genieten! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active