zomeraupairnina.reismee.nl

Week Four (18-07-2016 - 25-07-2016)

Hallo lieve vrienden & familie en welkom bij alweer mijn vierde blog!

Vanaf vandaag zit ik nog precies een maand in St. Albans en ben ik dus officieel halverwege mijn avontuur! En oh wat vind ik het toch leuk... Ik appte vandaag nog met mijn vriendinnen waaraan ik verklaarde mijn roeping te hebben gevonden haha! Dat is misschien een beetje gedramatiseerd, maar door deze ervaring ben ik er wel achter gekomen dat ik dit zeker nog een keer ga doen, maar dan voor een jaar en in Canada, Australia of Amerika o.i.d. (SORRY MAMA, PAPA & NOUK...). Ik ben bang dat deze maand voorbij gaat vliegen aangezien ik eigenlijk nog maar 2 weken echt werk en 2 weken vrij ben, omdat de meiden eerst een week met hun moeder op vakantie gaan en daarna ook nog een week met hun vader. Ik kijk vooral erg uit naar de week dat de meiden en Melissa op vakantie gaan, omdat ik dan ten eerst kan uitslapen (jeetje dat mis ik toch echt wel hoor!), ten tweede heb ik het huis voor mijzelf en ten derde is dat de week dat Tamira&Charlotte 4 dagen langskomen én mijn lieve paps, mams en Nouk. De tweede week dat de meiden er niet zijn, is Melissa wel gewoon thuis en heb ik nog geen plannen. Waarschijnlijk spendeer ik die dagen in Londen met de liefste en leukste au pair vriendinnen die ik hier heb gemaakt (Shoutout naar Eveline, Anouk, Manon, Iris, Daphne, Marije, Denise, Stefanie & Lorena)!!

Mijn vierde week was weer genieten!

Dinsdag was de eerste dag van de heetste week ever in the UK. Het was dinsdag maar liefst 32 graden. Helaas waren de meiden hierdoor niet vooruit te branden en erg moe. Na school was een watergevecht weer erg nodig en heb ik ze een film laten kijken. Isabella was weer een uitdaging dinsdag en was weer een vreselijke dramaqueen.... Gelukkig weet ze nu heel goed wat ze wel en niet bij mij kan maken en kon ik de dramaqueen taferelen goed handelen! Ik vertelde het 's avonds aan Melissa en die gaf aan dat de meiden altijd wat meer aandacht (en dan vooral negatieve aandacht) vragen als zij een weekend bij hun vader zijn geweest. Dinsdagavond had ik weer super leuke en persoonlijke gesprekken met Melissa, op dat soort momenten voel ik mij extra thuis hier. Dinsdag nadat ik de meiden naar school had gebracht had ik afscheid genomen van mede au pair Stefanie, die ook in St Albans woonde. We hadden er een super leuke middag van gemaakt en het was gek om uiteindelijk te zeggen 'tot in Nederland'.

Woensdag was het weer lekker warm. Nadat ik de meiden naar school had gebracht, gingen Lorena en ik meteen door naar het centrum om samen wat boodschapjes te doen voor onze hostfamilies en ik ging op zoek naar een cadeau voor Milly, die zaterdag haar verjaardag vierde. Het was een gezellige ochtend en we kunnen erg met elkaar lachen. Lorena komt uit Spanje, dus we praten Engels met elkaar, wat weer een goede oefening is. Milly was om 1 uur uit en we zijn samen naar Clarence Park gegaan om daar de middag te spenderen totdat we Isabella konden ophalen. Verder hadden de meiden woensdag na school lief gespeelt en ging de dag snel voorbij.

Donderdag was mijn eerste echte super duper down dagje. Ik merkte dat ik mijn familie erg miste en ik merkte dat ik het jammer vond om niet bij ze op de camping te zijn. Door deze ervaring waardeer ik mijn familie en vrienden thuis zo veel meer, het bevestigt echt hoe belangrijk familie en vrienden voor mij zijn in het leven. Het leek mij, nadat ik de meiden naar school had gebracht en alle klusjes had gedaan, een goed idee om een zielige film te kijken. Nou ik heb het geweten; heb alleen maar lopen janken hahaha.... Maar goed, ik kon natuurlijk niet zo verdrietig blijven, want ik moest gewoon voor de meiden zorgen. Ze waren deze dag gelukkig in een heel goed humeur en heel gezellig wat mij al een stuk meer opvrolijkte. 'S avonds was Melissa uiteten en bracht ik de meiden naar bed. De Nederlandse slaapliedjes waren weer een groot succes en ze vielen vrij snel in slaap. Op een paar dramaqueen taferelen van Isabella na verliep het naar bed brengen vlekkeloos, waardoor ik tijd had om mijzelf helemaal op te vrolijken door de film Mamma Mia te kijken. Jeetje, ik was echt even vergeten hoe ontzettend leuk deze film is!!!!

Vrijdag was een gezellige familie dag. Melissa was thuis en de meiden moesten alleen 's morgens naar school om afscheid te nemen van hun leerkrachten voor de zomer. Ik had dus een vrij rustige ochtend. Ik haalde Milly om 12 uur op en we hadden gezellig samen geluncht. Daarna haalden we met z'n drietjes Isabella op van school en gingen we meteen naar het centrum om te shoppen en koffie te drinken, om de vakantie van de meiden te vieren. Toen we van school naar de auto liepen, was Melissa in gesprek met wat andere moeders en was ze super enthousiast over mij. Echt leuk om te horen. Ze zei zelfs: 'Nina our door is always open for you' :). In de avond namen Melissa en de meiden mij mee voor mijn eerste echte Engelse fish&chips, mmmm yummie!!! Daarna had ik geskyped met mijn familie, die heerlijk in de ardennen vertoeven. Het was erg gezellig en ze hebben zelfs Melissa even gezien/gesproken!

Zaterdag stond geheel in het teken van Milly's verjaardagsfeestje. De hele ochtend hadden we met z'n viertjes alles voorbereid. Om half 2 arriveerde the bouncy castle en moesten we die natuurlijk meteen even uitproberen. Om half 3 kwamen alle gasten binnen druppelen en was het een verjaardag vol hysterische & bezweetten kinderen, lekker eten, leuke party games en champagne voor de ouders. Rond half 5 ging iedereen weer weg en was het opruimen geblazen. Om 6 uur ging ik richting Londen waar ik eerst had afgesproken met Marije&Denise om lekker te eten en daarna volgde de rest van de gang voor een heeeeerlijk avondje uit. Wauw dat was me een leuke avond vol cocktail, dansjes en fun. Manon bleef gezellie bij mij crashen, aangezien haar treinen niet tot laat rijden. Bij groot toeval haalden we net de laatste metro en kwamen we veilig en voldaan, na het smikkelen van een smores brownie om half 2 's nachts, thuis.

Zondag hadden Manon en ik lekker uitgeslapen en hadden we een relaxte ochtend. 'S middags hadden we afgesproken met Iris & Anouk in Holland Park in Londen voor een picknick. Voordat we de trein naar Londen namen, hadden we wat boodschapjes gedaan en waren we er helemaal klaar voor. Het werd uiteindelijk een 2,5 uur lange picknick vol gezelligheid, lekker eten en chillings. Het was zo gezellig!! Ik was 7 uur weer thuis en at even snel een broodje, omdat ik om 20:30 weer had afgesproken met Lorena om bij te kletsen in het centrum. Dat was ook echt heel gezellig!

Vandaag was de eerste dag dat ik de meiden de hele dag had, omdat ze vakantie hebben. Het ging heel goed! Vanmorgen bestond uit het spelen van restaurantje, kapper, mom's&dad's, bordspelletjes en het afkijken van een film. Na de lunchen gingen we naar het centrum om een ijsje te halen, naar het park te gaan en om naar de bieb te gaan. Milly vertelt altijd de grappigste verhalen tijdens het lopen. Toen we weer thuis kwamen ving Melissa ze op en kan ik nu lekker chillen.

Morgen gaan we met z'n viertjes naar Brighton, whaaah super veel zin in!

Tot volgende week!

x Nina

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active