zomeraupairnina.reismee.nl

The First Week 26-06-2016 - 04-07-2016

Aangezien ik nu al dik een week in het heerlijke Engeland vertoef, leek het mij leuk om mijn ervaringen van mijn eerste week met jullie te delen.

Zondag 26 juni (op mijn verjaardag) vertrok ik naar Engeland om twee maanden lang als au pair te werken. De avond daarvoor had ik mijn verjaardag/afscheidsfeestje gevierd. Mijn lieve ouders en zus Nouk brachten mij naar Schiphol en ik merkte dat ik super nerveus was, vooral voor de vlucht. Dit was namelijk de aller eerste keer dat ik alleen zou vliegen. Na een nogal emotioneel afscheid ging ik op weg naar de douane. Alles ging goed en ook de vlucht was prima. Wel een beetje turbulentie, maar er zaten twee geweldig lieve dames naast mij die mij gerust stelden. Eenmaal aangekomen op London Luton Airport begon mijn avontuur echt. Mijn host family stond mij op te wachten met twee zelfgemaakte naambordjes met mijn naam erop. Het was allemaal nog een beetje onwennig en ik vond de autorit naar huis een beetje awkward haha... Maar eenmaal thuis aangekomen was dat allemaal weg, omdat zij heel lief een cake voor mij hadden gebakken en verjaardscadeautjes hadden. Ook ik had cadeautjes en dit was meteen een goeie ijsbreker. Na het taart eten kreeg ik een huistour van Milly en Isabella en hielpen de kids mij met uitpakken, dat was super gezellig. Verder ging het wennen aan elkaar al vrij snel en smooth en aten we die avond met zn allen gezellig aan tafel.

De volgende dag bleef mijn host mom thuis om de 'school run' uit te leggen. De hele ochtend routine en het naar school brengen werd uitgelegd. Na de 'school run' was het tijd om het dorp St. Albans te verkennen met mijn host mom. Daarna haalde we samen de kids weer op en hadden we een gezellige middag thuis.

De dagen daarop waren vergelijkbaar, al deed ik de school runs nu zelf. Dat ging al vrij snel goed. De meiden testten mij soms wel uit, maar dat ging al snel over.

Dan een paar hoogtepunten van deze week:

- Milly (de jongste) is elke woensdag eerder uit dan Isabella en ik had besloten om met haar de stad in te gaan. Het was super leuk om een middag alleen met haar te besteden, zodat ik haar nog beter ging leren kennen. We hadden gezellig ergens koffie gedronken en zijn naar de bibliotheek gegaan. Op de terugweg viel Milly in de buggy in slaap, echt zo schattig!

- A day at the park with Isabella, ook met Isabella heb ik een middag één op één gespendeerd. Na school gingen we samen naar het park tegenover haar school. De schommel is echt haar favoriet en ik heb mijn armspieren goed getraind haha!

- LONDON ???? Mijn weekend begon meteen top! Ik had een au pair meet up in Londen vanuit de organisatie Smart Au Pairs. Toevallig waren daar maar liefst 6 andere Nederlandse au pairs waar het meteen ontzettend goed mee klikte. De rest van de dag bestond uit de uber toerist uithangen. Wat een geweldige stad is Londen, wauw...! Wat hebben we bezocht: London Eye, Big Ben, Buckingham Palace, St. James' Park, Trafalgar Square, Picadilly Circus :) Dus, ontzettend veel gelopen, was echt gesloopt toen ik half 1 's nachts thuis kwam... Woops haha

- Another day at the park: Zondag heb ik een heeerlijk dagje in Verulamium Park in St. Albans gehad met nog een Nederlanse au pair, die toevallig ook in St. Albans verblijft. Het was een gezellige en relaxte dag.

- Het laatste hoogtepunt was vandaag, maandag. Vandaag hebben we de hele dag gespendeerd in het attractiepark Gulliver's. Het was zonnig, gezellig & so much fun! Samen met de meiden in veel achtbanen geweest.

Nu zit ik lekker met de voetjes omhoog samen met mijn host mom op de bank Keeping Up With The Kardashians te kijken :)

Ik hoop dat jullie dit een leuke update vonden & ik ga proberen elke week een update te schrijven en te delen!

Cheers,

Nina

Reacties

Reacties

Mirjam Neeft

Wat ontzettend leuk om over je leven over zee te lezen!!

mama

Heerlijk om je aupair avonturen van zo dichtbij mee te kunnen beleven!

Marjo Blokvoort

Wat ontzettend leuk om te lezen Nina. Wat een ervaring. Ik ben zelfs een beetje jaloers. En je schrijft leuk. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Charlotte

Super om je horen dat je het zo leuk hebt! Kan niet wachten om je te zien in Londen!! Tot over een paar weekjes

Papa

Wat een leuk idee Nien. Het klinkt allemaal heel leuk. Fijn dat we af en toe skypen! Vraag wel even aan Melissa of je de kids mag fotograferen voor je blog.
Weltrusten!! Bij jou nog maar 22.00 uur...

Bryan

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

Wel een beetje apart dat je met zo'n klein kind koffie gaat drinken en dat ze dan nog in slaap valt ook :P

Keep up the writing. Hope to read more next week!

Charlotte

Oohh wat tof Nina!! Echt super leuk! Hoop dat je geniet daar! Xx

Denise

Super leuk idee Nina!
Leuk om je avonturen zo te volgen.

Look forward to your next story
Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active